A
|
Vain IFR
|
Kaikki ilma-alukset
|
Lennonjohtopalvelua
|
Ei sovelleta
|
Kyllä
|
Kyllä
|
Kyllä
|
B
|
IFR
|
Kaikki ilma-alukset
|
Lennonjohtopalvelua
|
Ei sovelleta
|
Kyllä
|
Kyllä
|
Kyllä
|
VFR
|
Kaikki ilma-alukset
|
Lennonjohtopalvelua
|
Ei sovelleta
|
Kyllä
|
Kyllä
|
Kyllä
|
C
|
IFR
|
IFR IFR:stä
IFR VFR:stä
|
Lennonjohtopalvelua
|
Ei sovelleta
|
Kyllä
|
Kyllä
|
Kyllä
|
VFR
|
VFR IFR:stä
|
1) Lennonjohtopalvelua VFR-lentojen porrastamiseksi IFR-lennoista
2) VFR/VFR-liikenneilmoituksia (ja liikenteen väistöneuvoja pyynnöstä)
|
250 KT IAS alle
3050 M (10000 FT) AMSL
|
Kyllä
|
Kyllä
|
Kyllä
|
D
|
IFR
|
IFR IFR:stä
|
Lennonjohtopalvelua, liikenneilmoituksia VFR-lennoista (ja liikenteen väistöneuvoja pyynnöstä)
|
250 KT IAS alle
3050 M (10000 FT) AMSL
|
Kyllä
|
Kyllä
|
Kyllä
|
VFR
|
Ei
|
IFR/VFR- ja VFR/VFR-liikenneilmoituksia (ja liikenteen väistöneuvoja pyynnöstä)
|
250 KT IAS alle
3050 M (10000 FT) AMSL
|
Kyllä
|
Kyllä
|
Kyllä
|
E
|
IFR
|
IFR IFR:stä
|
Lennonjohtopalvelua ja siinä määrin kuin käytännöllistä, liikenneilmoituksia VFR-lennoista
|
250 KT IAS alle
3050 M (10000 FT) AMSL
|
Kyllä
|
Kyllä
|
Kyllä
|
VFR
|
Ei
|
Liikenneilmoituksia siinä määrin kuin käytännöllistä
|
250 KT IAS alle
3050 M (10000 FT) AMSL
|
Ei (**)
|
Ei (**)
|
Ei
|
F
|
IFR
|
IFR IFR:stä siinä määrin kuin käytännöllistä
|
Ilmaliikenteen neuvontapalvelua; lentotiedotuspalvelua pyynnöstä
|
250 KT IAS alle
3050 M (10000 FT) AMSL
|
Kyllä (***)
|
EI (***)
|
Ei
|
VFR
|
Ei
|
Lentotiedotuspalvelua pyynnöstä
|
250 KT IAS alle
3050 M (10000 FT) AMSL
|
Ei (**)
|
Ei (**)
|
Ei
|
G
|
IFR
|
Ei
|
Lentotiedotuspalvelua pyynnöstä
|
250 KT IAS alle
3050 M (10000 FT) AMSL
|
Kyllä (**)
|
Ei (**)
|
Ei
|
VFR
|
Ei
|
Lentotiedotuspalvelua pyynnöstä
|
250 KT IAS alle
3050 M (10000 FT) AMSL
|
Ei (**)
|
Ei (**)
|
Ei
|
(*) Kun siirtokorkeus on alle 3050 M (10000 FT) keskimääräisestä merenpinnasta (AMSL), 10000 FT sijasta olisi käytettävä lentopintaa FL 100. Toimivaltainen viranomainen voi myös hyväksyä poikkeuksia sellaisten ilma-alustyyppien osalta, jotka eivät teknisistä tai turvallisuuteen liittyvistä syistä voi ylläpitää tällaista nopeutta.
|
(**) Ilma-alusten ohjaajien on kuunneltava jatkuvasti asianmukaisella yhteydenpitokanavalla tapahtuvaa ilma-alusten ja maa-aseman välistä puheviestintää ja muodostettava tarvittaessa kaksisuuntainen viestintäyhteys RMZ-vyöhykkeellä.
|
(***) Ilmaliikenteen neuvontapalvelua saavilta lennoilta edellytetään ilma-aluksen ja maa-aseman välistä puheviestintäyhteyttä. Ilma-alusten ohjaajien on kuunneltava jatkuvasti asianmukaisella yhteydenpitokanavalla tapahtuvaa ilma-alusten ja maa-aseman välistä puheviestintää ja muodostettava tarvittaessa kaksisuuntainen viestintäyhteys RMZ-vyöhykkeellä.
|